Lessen

MenPower

menpower

Bij de MenPower Pilateslessen zijn alleen mannen welkom!

In deze Basis / Intermediate mat les starten we zoals alle lessen met een staande inleiding en vervolgens de vaste 10 of 19 oefeningen.
Echter in deze lessen komen meer spieren en oefeningen aan bod waar de man behoefte aan heeft, zoals biceps en triceps trainingen en vooral ook verlengen van hamstrings (voor de hardlopers en fietsers). Vele rugklachten kunnen worden vermindert door het wekelijks volgen van de Pilateslessen.

Echt geen les voor watjes!!!

MenPower is te volgen op maandagavond van 20.30 tot 21.30 uur


Senioren

senioren

De senioren Pilatesles is speciaal bedoelt voor mannen en vrouwen vanaf 55 jaar

Deze lessen blijven vooral gericht op de Basis matles met leuke uitstapjes naar Intermediate oefeningen
Bij de lessen voor de seniorenpilates wordt meer aandacht gegeven aan een rustiger tempo en coördinatie oefeningen
Het in beweging blijven van alle spieren van het lichaam op een aangepast tempo in een ontspannen sfeer is de belangrijkste drijfveer

Maar stilzitten of niets doen, is er niet bij!

Een Seniorenles wordt gegeven op maandagmorgen van 10.00 tot 11.00 uur


Kids

kids

Zoals de naam al zegt een Pilatesles bedoelt voor kinderen van 10 tot 16 jaar
Kinderen van deze leeftijd zijn nog niet uitgegroeid en het is belangrijk om een aantal oefeningen aan te passen
Ook in deze lessen word de volgorde van een Basis matles gehanteert, maar vaker worden er materialen gebruikt zoals een Swiss bal, TriadBal, Pilates rol of Pilates ring
Erg belangrijk om op deze leeftijd aan de houding te werken en dat is dan ook precies waar de nadruk op ligt
KidsPilates wordt niet het hele jaar door gegeven, maar vaak een cursus van 10 lessen en bij voldoende aanmeldingen.

In het seizoen 2019/2020 zal er in de maand maart 2020 een verkorte KidsPilates cursus worden gestart van 5 lessen voor maar €35,=


Basis / Intermediate / Advanced Pilates;


Een basis Pilates matles bestaat altijd uit een inleiding (Concentratie) waarna er 10 basis oefeningen volgen en een afsluiting, de overgangen of materialen maken iedere les uitdagend en afwisselend.

Een intermediate Pilates matles bestaat ook altijd uit een inleiding waarna 19 oefeningen volgen en een aflsuiting, waarvan de 10 basisoefeningen ook steeds deel uit maken.

Een advanced Pilates matles bestaat uiteraard ook uit een inleiding, en vervolgens 34 oefeningen plus een aflsuiting, en natuurlijk maken de intermediate oefeningen deel uit van deze 34 oefeningen.

Geadviseerd wordt om zeker 9 maanden de basislessen wekelijks te volgen voordat er verder gegaan kan worden met de intermediate lessen, en pas na 3 jaar intermediatelessen is de klant vaak pas klaar voor de advanced lessen

De PilatesMatlessen op diverse niveau's worden gegeven op maandag, donderdag en vrijdag


Outdoor Pilates;

outdoor3
Pilates in de buitenlucht, maar dan niet op een matje, nee we gaan wandelen
Tijdens deze wandeling passen we de staande basis Pilates oefeningen toe
Nieuwsgierig geworden; meld je dan aan voor een proefles.

De OutDoorPilates staat op het rooster op donderdagmorgen van 11.15 tot 12.15 uur


Relaxercise

slowstretch

Deze manier van rekken en strekken is gebaseerd op je ademhaling
Door gebruik te maken van je ademhaling kun je veilig en verantwoord rekken en strekken en zorg je voor meer ontspanning in je spieren
Al je spieren komen aan bod, van je armen tot aan je tenen, je buik en je rug
De hele les wordt ondersteund door muziek.

Deze ontspannende les is op maandagmiddag van 11.15 tot 12.15 uur


Standing Pilates

standing-pilates

De Standing Pilatesles is een les voor mannen en vrouwen. In deze les ga je de Pilates oefeningen staand uitvoeren. Een combinatie van de Pilatesmat oefeningen en de OutDoorPilates.

Een les waarbij mensen met nek hernia’s goed uit de voeten kunnen en de basis technieken van Pilates goed aangeleerd kan worden. Er ligt een groter accent op balans en rekken, maar alles vanuit de basis principes van Pilates, zoals u dat mag verwachten bij Center Studio.

Natuurlijk wordt er nog wel gebruik gemaakt van de mat, maar dan net weer iets anders!

De StandingPilates wordt in de vakantielessen veelal toegepast


DayBreaker

Een DayBreaker les is een les waarbij Yoga en Pilates gecombineerd wordt. De balans en rek vanuit de Yoga wordt samengebracht met de controle en kracht vanuit de Pilates

Een geweldige manier om je dag mee te beginnen of af te sluiten. Indien de les in de ochtend gegeven wordt staat er een heerlijke smoothie voor je klaar als de les er op zit.

Je vindt de DayBreaker op maandagmorgen 07.30 uur op het rooster


PilatesBootCamp

Niets fijner dan in de buitenlucht sporten.

Daarom introduceert Center Studio in het seizoen 2019/2020 een nieuwe gecombineerde vorm van Pilates aan; de Pilates BootCamp. Werken aan je conditie door middel van rustige interval hardloop trainingen en zorgen voor flexibiliteit en lengte in je spieren omdat we dat zo hard nodig hebben. 

Ook tijdens het hardlopen aandacht voor ademhaling en spelen met de verschillende manieren van ademhalen tijdens het hardlopen. Tijdens het rekken en strekken veilig op de Pilates manier werken aan je core stability, flexibiliteit en coördinatie.

Doe gerust een keer mee, we beginnen op donderdagavond van 18.00 tot 18.45 uur . 


Flexibel Core Training (FCT)

Een nieuwe les om in 30 minuten actief te werken aan meer flexibiliteit dmv van rekken en strekken en Core Stability (een sterk powerhouse). Door gebruik te maken van de mooie filosofie van de Pilatesmethode is het hard werken aan je buik en rug, maar wordt het verlengen en versterken van je spieren zeker niet vergeten.

Op aanvraag wordt deze lesvorm aangeboden

Pilates Toestellen Reformer

Vanaf september 2019 heeft Center Studio ook de mogelijkheid om met de Reformer te werken. Naast de Pilates Matlessen zijn er ook Pilates toestellen om de hele methode compleet te maken. De lessen op de reformer gebeuren 1 op 1 voor optimale begeleiding en aangepaste zorg. In de meest ideale situatie maak je als klant gebruik van de wekelijkse matlessen en daarnaast individuele begeleidingen, uitdaging en verdieping op de reformer.

Ook wanneer je nog geen ervaring hebt met de matlessen is werken op de reformer een geweldige manier om je houding te verbeteren, je spieren te verlengen, je core stability te versterken en je goed te voelen.

Lessen op de reformer worden gemaakt op afspraak.